Vilken dag

Nu är det så att idag är det den stora dagen som jag har väntat på väldigt länge! Idag så blir jag och Rickard husägare, men nu så ska jag berätta en liten historia:

Det var så att det började redan igår kväll eller lättare sagt på morgonen, skulle överföra pengar till mitt konto på Swedbank. Hade dom på handelsbanken innan! Stod på berkräftelsen att överföringen skulle ske klockan 12.30 samma dag! Tänkte att det var ju bra för att dom pengarna skulle vi ha idag på banken klockan 10.30. Dagen gick igår och allt flöt på i sin ordning, Kom hem och kollade kontot. Det fanns inga pengar.. Jag fick panik och fällde några tårar. Var tvungen att ringa till Handelsbanken och se om verkligen allt hade gått rätt till, för jag kopierade kontonummret för att vara säker på att det blev rätt. Så det borde ju ha stämt. Dom på Handelsbanken sa att det kunde ta upp till en dag ändå, så jag skulle vänta tills idag!
Jag somnade igår kväll som vanligt och blev väckt imorse av Rickard, då hör jag bara hans ord åka in genom mina ören: Det finns inga pengar! :O VA!! tänkte jag då. Vafan, och så kom tårarna igen. Fick ringa till handelsbanken igen och då fick jag uppge kontonummret som jag "trodde" jag hade skickat det till. Det visade sig att jag hade skrivit in fel siffror fast jag tyckte att jag var så smart att kopiera så att det inte kunde bli fel. Men så fel man kan ha.. Fick ändå panik, tänk om en främling hade fått in alla pengar på sitt konto? Jag hade verkligen ingen aning! Ringde pappa klockan 06.00 imorse och berättade allt. Vilken snäll pappa man har som sa att vi fick låna pengar av honom om det inte skulle gå på ett annat sätt. Men men vi åkte iaf till Handelsbanken i morse klockan 09.30 då det öppnade! Paniken satt verkligen högt uppe i huvudet nu alltså. Kom in och förklade, han som "tog hand" om oss ringde till Swedbank (han sa att pengarna troligen ligger hos dom). Han pratade med dom och sa hur det låg till. Till slut kom dom fram till att pengarna redan hade förflyttats tillbaka till mitt konto på Handelsbanken. Så egentligen hade jag inte behövt fått panik för allt löste sig ändå!

Efter var det bara att åka till banken och fixa iordning allt, så nu sitter jag hemma hos pappa och ska klippa gräset efter jag har skrivit klart här. Sedan blir det att åka HEM till Karlsberg 1 :) Gud vad kul det ska bli nu alltså, hoppas att Rickard, Linus och Thomas är klara med alla saker som ska flyttas över :P (Då slipper ju jag anstränga mig)

Nu så ska jag kila, hade fint!
/Linn

Kommentarer
Postat av: Elin =) 19 år och mamma till Molly <3

Oh, vad roligt :D Jag är så glad :D:D:D Sen får ni ta en hund av oss sen som snart ploppar ut från Chillie ;)

<3<3

2011-06-30 @ 20:58:01
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0