Jobbigt och komplicerat

Vet att alla säger att det är alltid lika komplicerat och segt när det gäller försäkringskassan, men så här kunde jag aldrig tro. Känns som om dom som jobbar där och tar emot samtal inte riktigt kan allt!
Fick papper idag om när jag ska vara mammaledig, under vilken period och så. Men ser det ut som om jag fattar något eller?! Sjukpenningdag eller lägstanivådag, vad är det för skillnad liksom? Hur ska man som "privat person" veta vad man ska fylla i och vad som är bäst! Sen ska jag typ för 100:e gången fylla i min årsinkomst, slarvar dom bort papprerna som man skickar in eller? Varför ska man fylla i samma uppgifter hela tiden?
 
Sen fick jag även ett beslut om mina inkomster, jag ringde och kollade med dom om jag skulle lämna in inkomsterna ifrån när jag jobbade på Chopchop. Sa att jag hade jobbat ca 2 månader där och hon som jag pratade med sa att jag skulle skicka in dom uppgifterna också. Blev lite problem med att få fram dom uppgifterna så FK fick in dom för ca 2-3 veckor sen. Nu när jag fick besed så står det att dom inte kan räkna med dom uppgifterna ifrån Chopchop, för att jag "bara" jobbat där i 2 månader. Men HALLÅ jag sa ju det i telefonen och ändå skulle jag skicka in dom uppgifterna. Då kunde ju hon som jag pratade med säga att det inte ens behövs. För denna månad har jag inte fått några pengar för att det tog sån tid med just Chopchop! Blir så lack på alla på FK. Så imorgon ska jag ta mig till stan för att skälla lite på dom! Och få allt förklarat för mig, för nu är jag skapligt arg och ledsen för att det tar på ens krafter det här...
 
Känns mycket bättre nu när man har fått skriva av sig lite känner jag :)
 
Förresten ska bara nämna att igår träffade jag Sabine, var verkligen evigheter sen så det var mycket trevligt :) Fick ju även se lille Jack också, vilken söt liten bebis måste jag säga. Och jag ska meddela att jag verkligen längtar efter min lilla sötnos nu :) Men som sagt så kan det ske när som helst, och jag hoppas verkligen på att det sker snart! Orkar inte vänta längre nu alltså, har ju redan väntat i 9 månader.. KOM snälla söta rar lilla du <3
 
/Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0