Blir så irriterande!

Har sökt graviditetspenning hos försäkringskassan och angav att det ska börja gälla nu på måndag! Igår när jag var hos min bm så tyckte hon att jag redan nu skulle ringa och vara på dom. Så alldeles nyss ringde jag och dom har inte ens börjat kollat på skiten, blir så rasande! Hon som jag pratade med säger att nästa vecka KANSKE dom börjar kolla! Vadå kanske!? Hon sa att det kunde ta upp till 30 dagar innan dom börjar med ärendet, men bara för att det står det på deras hemsida så behöver dom ju inte vänta i 30 dagar! Hon såg att allt var dit skickat och så. Så varför inte bara börja kolla, lär ju inte vara första ansökan dom får in precis!
Visst jag kanske va lite seg att skicka in papprerna, men gjorde det samma vecka som min bm nämnde det! Så om inte jag visste att det fanns något som heter graviditetspenning så hade jag gjort rätt ändå! Så detta kommer väl sluta med att jag jobbar ända fram tills det är dax, visst får mer pengar om jag jobbar. Men man ska ju kunna arbeta med det som finns, vilket jag knappt klarar nu!
Nej, usch! Jag får helt enkelt ta och ringa om ett par dagar igen och hoppas att jag får en annan person att snacka med ifrån fk!

Nu ska jag avsluta detta inlägg med något roligare! Igår så var jag som sagt hos min kära barnmorska, hon mätte magen (30cm) och lyssnade på mitt lilla hjärtegulls hjärta (136). Ligger precis på kurvan och allt växer som det ska :) Hon kände även hur hon låg och hjärtat hade iaf huvudet neråt så det är ju kalas bra! Nu är det "bara" 9 veckor kvar, nere på ensiffrigt på veckorna nu och det känns helt fantastiskt :) Tänk bara när man är nere på ensiffrigt på dagarna! Shit vad jag längtar :D

Ja, detta är allt jag har att komma med just nu! Ni får se när jag hör av mig nästa gång :) <3

/Linn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0