Tur att minnet finns kvar

Blir så irriterad på folk som försöker "lura" en...
Det är så här att nu i somras så la vi om våra lån och vi skulle betala en viss summa. Summan sa banktanten till Rickard och det var bara att acceptera summan som sas! Det första som händer nu är att det tar ett bra tag innan vi får hem "bevis" på att lånen är omgjorda! (Rickard hade ett telefonmöte med banktanten!) Så Rickard får ringa och påminna henne om att skicka hem allt till oss! Så då fick vi två stycken Biobiljetter för att hon skulle gottgöra det hon hade glömt! Ja, vi blev ju glada över biljetterna! Men det var visst inte bara det som skulle hända.. 

Vi får hem en räkning från banken och det är visst 1000kr mer än vad hon hade sagt till oss... Blir man irriterad eller irriterad? Rickard ringer och fixar så att det blir rätt, och än en gång så ber hon så hemskt mycket om ursäkt! Och vi får betala summan som hon sa från början ;) Men det var visst inte slut där heller...

För nu när allt skulle dras så ser vi att en "försenad dragning" har ägt rum på ett av våra gemensamma konto! Rickard hade fått ett meddelande på hans internetbank, där det stod att hon hade glömt bort att dra pengar från oss! Jag sa då till Rickard att jag har ett svagt minne utav att det har dragits pengar till banken från oss. Gick då tillbaka för att kolla alla dragningar som har skett, och det visade visst sig att jag hade rätt! Rickard ringer än en gång till tanten på banken och förklarar. Men oj, säger hon! Jag får be om ursäkt jag sätter tillbaka pengarna på erat konto! MEN HALLÅ!!!! Får man ens hålla på så här? Det var ju inte ett misstag precis! Men som sagt, tur att man har minne! Tänk er dom som inte tänker på vad som sägs och dras från ens konto! Usch vad dom kan lura folk alltså... Blir så förbannad när jag bara tänker på det!!!

Ha det bra ;D 

//Linn 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0